Saturday, May 29, 2010

BUKAN AKU BERMIMPI



BUKAN AKU BERMIMPI


Bukan aku bermimpi barangkali
pasti juga tidak keliru menatap keyataan
patah demi patah ungkapan
berkali-kali menerjah kuping
tentang produk terlarang
yang kini entah akur fatwa mana
telah jadi halal meski dibantah.


Laungan slogan bergema bertali arus
tersemat rukun Gagasan 1 Malaysia
“Pencapaian diutamakan, rakyat didahulukan!”

Bukan aku bermimpi tentang kehebatan
negaraku memartabatkan Islam
serata jagat citranya dicanang bertalu-talu.


Bukan aku bermimpi setiap hari
dengan yakin kumohon petunjuk Ilahi
terus melangkah di jalan lurus
bukan jalan yang dilalui oleh mereka
yang nyata zalim. Semoga dimakbulkan.


ABDUL HALIM YAACOB (29052010)
Taman Purnama, A Setar.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home